Szicíliai kalandok 1. rész – Előzmények

Szóval, miként is keveredtünk Szicíliába? Tyű…Nos, kezdem azzal, hogy bár a tavalyi év során sikerült 6 különböző országban megfordulnom, ugyanennyi utat mondtunk is le az elmúlt fél évben, különböző okokból (legjobban ebből a 45 ezres oda-vissza new york-i repülőjegyért fáj a szívem, de ott a légitársaság sztornózott, sajnos). Így aztán egy kicsit már kétkedve vártam Szicíliát, ahova még egy februári wizz air akció során vettük meg a jegyeket, teljesen vállalható áron.

Agrigento - Water front

Agrigento – Water front

Nem sokkal később, a semmiből talált meg egy lehetőség, hogy egy újonnan induló, turisztikai start up cégnek írjak Szicíliáról és hogy teszteljem, milyen az ún. ‘taylor-made’ utazás, ami gyakorlatilag kombinációja a teljesen magunknak szervezett, solo travellerkedés és az egyedi, személyre szabott idegenforgalmi szolgáltatásoknak. Mivel tavaly is elég nagy móka volt egy study tour-on részt venni, így ezt a lehetőséget semmiképp nem hagytam volna ki, ráadásul most, hogy további, eddig ismeretlen szempontokat is figyelembe kell vennünk az utazásaink során, kiváltképp érdekelt ez a talán újdonságnak számító lehetőség.

De mit is takar ez? Kicsit úgy érzem magam most, mint aki épp átmenetet képez a hátizsákos solo traveller és a családos utazók között. Az utazásaim során most már jóval több dologra kell figyelnem, mint régen és ez persze alkalmazkodást igényel: mivel közel egy éve tartok egy elég szigorú diétát, így nekem nagyon fontos, hogy olyan helyen szálljunk meg, ahol vagy tudunk főzni, vagy nem éheztetnek napokig azért, mert nem készültek fel erre, kérésem ellenére sem. Inkább az előbbi helyeket preferáljuk, így csak rajtam múlik, hogy hányszor és miként szegem meg a diétát, ráadásul imádunk főzni, szóval egy igényes, jól felszerelt apartmant kerestünk, lehetőleg most nem a belvárosban, mivel a bulizás mint olyan, jelenleg kevésbé dominál. Ellenben szerettünk volna helyiekkel is ismerkedni, így Rosi villájára esett a választásunk, aki privát idegenvezetőnk egy barátja és nem mellesleg saját szicíliai főzőiskolája van :) Állati, nem?!

Kilátásunk Rosi villájának teraszáról

A másik fontos szempont, hogy kismamaként nyilván nem tervezhetek be erőltetett túrákat (hehh, most ez úgy mondom, mintha amúgy a túrázás fenegyereke lennék :P), figyelni kell olyan ‘apróságokra’, hogy egyek kétóránként, különben se szó, se beszéd (na jó, elkezdek remegni, ott még van 10 perc orvosolni a helyzetet) lever a víz és elájulok. Ez mondjuk kevésbé kellemes, ha csoporttal utazol…és hát nyilván a mosdó is kardinális kérdés. Kicsit nehezen szokom, hogy mindig az én állapotom körül forog a szervezés, de most ez egy ilyen időszak.

vasárnap délután dugig van a játszótér

Viszont a road trippeket továbbra is imádjuk, így maradt az autóbérlés, szerencsére ez nagyon simán ment. Mi a Firefly-nál béreltünk egy kis, két főre elegendő kocsit egy hétre, Zsiti nagy örömére egy 4X4-es kis fiatot kaptunk, hasít mint állat és mindenhova felmegy, ami itt kell. Amire érdemes ügyelni, hogy bár a bérlés maga nagyon olcsó (kb. 30 ezer ft volt egy hétre), security deposit-nak kb. 1650 eurot levonnak, hacsak nem kötsz teljes körű biztosítást, ami még további 150-180 euro. És a security depositnak mindenképp a sofőr nevén lévő bankkártyán kell lennie (azok a fránya kisbetűk, ugyebár).

Kicsikocsi

Kicsikocsi – Erice felé menet

Szóval, ennyi volt ami fix volt, mikor megérkeztünk, innentől (meg eddig is) minden úgy zajlik, ahogy szeretnénk, a mi tempónkban, a mi igényeink szerint, a mi prioritásunk alapján. Itt jött a képbe azonban Lorenzo, ez az ízig-vérig szicíliai vérprofi tour guide (azért nem használnám az idegenvezetőt, mert nem az…ő egy egyéni travel coach, egy személyre szabott utazási tanácsadó). Lorenzo a központi figurája ennek a vállalkozásnak, hiszen mindent és mindenkit ismer. Nem tudtunk úgy végigsétálni vele eddig még sehol, hogy minden második ember ne köszöntse széles mosollyal az arcán, vagy ne magyarázza nekünk ékes olasz akcentussal, hogy nála nincs jobb. És tényleg! Mivel mi most egyszerre vagyunk a tesztalanyai ennek a vállalkozásnak és egyben újonnan érkező utazók is, amit csak lehet megnézünk és kipróbálunk, de teljesen másként, mintha katalógusból rendeltük volna. Eszméletlen egyensúlyt tart aközött, hogy mindig a legfontosabb, legérdekesebb, vagy épp útikönyvekben nem szereplő infókkal lásson el, és aközött, hogy szinte észrevétlen maradjon. Arra például maximális gondja van, hogy a programot úgy rakja össze, hogy ne legyen túl meleg (mert hogy az nekem nem kedvező), vagy épp olyan helyen ehessek, ahol a mosdó is kifogástalan, vagy épp privát transzfert intéz a látnivaló egyik végéből a másikba, mert újabb két óra séta nekem már megterhelő lenne. Apróságok, amikre mi csak akkor gondolnánk, ha már rájövünk, hogy nem így kellett volna, ő meg mérhetetlen precizitással és profizmussal megy elé a dolgoknak. Nem mellesleg állati jókat lehet beszélgetni vele, mert hihetetlen olvasott (és 5 nyelven beszél, csak hogy ez se legyen akadály).

Agrigento -Valle dei templi

Mivel nagyon szeretnénk úgy megismerni ezt az országot, mintha épp a kiköltözésünket tervezgetnénk, így mindenről a helyiek véleménye és élménye érdekel. Ennek örömére megérkezésünk estéjén a barátaival mentünk el egy kellemes vacsorára Agrigento belvárosába, ahol ízelítőt kaptunk a szicíliai konyha sokszínűségéből és különlegességéből. Mondanom sem kell, degeszre ettük magunkat, miközben arról beszélgettünk a többiekkel, hogy a szicíliaiak számára mennyire fontos a család, mennyire csodálatosnak tartják a babavárást (volt még rajtam kívül egy másik kismama is, így különösen népszerűek lettünk) és közben úgy ünnepelték velünk az én születésnapom és azt, hogy hamarosan mi is ‘szintet lépünk’, mintha Zsitivel mi is ennek a meleg és végtelenül kedves baráti körnek a tagjai lennénk (azaz jó hangosan és széles mosollyal gesztikulálva).

cukrászda

Belvárosi cukrászda, ahonnan a Ricottamisu tortámat kaptam

Másnap aztán bele is vághattunk a látnivalók tömkelegébe, két nap tömény élménygyűjtés következett…

Folyt.köv. (Agrigento UNESCO-s látnivalói, Scala dei Turchi, Marsala, Epice a felejthetetlen panoráma úttal és a méltán híres cukrászdával, amiért felkaptattunk 750 méter magasra)

Nézd meg a legfrisebb videónkat:
fb
Hortobágyi Rántott Vombat

Csatlakozz hozzánk a Facebookon, ahol még több fotót és videót találsz a nagy utazásról.

Blog naptár

27282930
Új -Zélandi kalandok

Szereplők

O.: A lány, aki hátra hagyva régi életét új utakra lépett, hogy megnézze, ízlik-e neki a hortobágyi rántott vombat.

Á.: A hedonista útitárs.

NZ.: Új-Zéland

HK.: Hongkong

A kezdetek kezdetét pedig itt találod: