Portugál kiruccanás – 2. rész

A reptéri káosz

Miután fél napot eltengtünk-lengtünk egy bevásárlóközpontban (gyerekkel mégsem akartuk az egész napot az esős nyílt utcán tölteni, a szállásunkat meg délben el kellett hagyni), este 6-kor boldogan szálltunk be az uber sofőr mögé, hogy vigyen minket a reptérre, repülünk az Azorira. Mi kis naivak!

Lisbon0

Már az gyanús volt, hogy mikor megérkeztünk, a reptéri váró tele volt emberekkel, akik láthatóan épp nem siettek a dolgukra, hanem fel voltak háborodva. Hamarosan számunkra is kiderült, hogy a repteret elfelejtették megtankolni, így már 8 járat volt csúszásban és nagy volt rá az esély, hogy a mi gépünk sem indul el időben. Ezután egy borzalmasan hektikus 6-7 óra vette kezdetét. A reptér elég fapados volt, így alig pár szék található az egész utasváróban. Az emberek a földön ültek, feküdtek, kínlódtak. Mi még a káosz elején kinéztünk egy nyugis sarkot magunknak az automaták takarásában, oda terítettem le Zsiginek a babakocsi esőzsákját, hogy azon játsszon, illetve 1-2 óra után felkötöttem magamra, bízva abban, hogy a helyzet rendeződni fog hamarosan, addig meg hadd aludjon.

Sajnos nem így lett. Bár csak este 11 felé tudtuk meg, hogy a gépünket törölték, itt még volt egy 2-3 órás ámokfutásunk, hogy 1. át tudjuk a jegyünket tetetni, 2. visszaszerezzük a feladott poggyászunkat, ami nélkül nem szerettünk volna napokat tölteni Lisszabonban. Amikor már körvonalazódni látszott, hogy mi bizony itt ma nem repülünk, akkor lett érdekes a kérdés, hogy oké, de éjjel 11-kor hova mész egy 8 hós gyerekkel? Nézegettük ugyan a szobaárakat, de 40-50 ezer forintnál olcsóbban éjjelre már nem volt. A Ryanair személyzete pedig hajnal 4-5 előtt a szállás kérdéssel nem tudott volna foglalkozni, mivel kb. száz dühös utas panaszát kellett kezelniük. A helyzet ekkor elég kritikus volt, de én nem izgultam, mivel Kriszta végig velem volt online és nagyon szeretett volna segíteni. Az ő kisfia ugyan beteg volt, így hozzájuk nem mehettünk, bár ezt is felajánlotta, végül írt a Magyarok Lisszabonban csoportba és egyből két szuper család is a segítségünkre sietett. (ezúton is ismételten nagyon köszönjük Nekik!)

Lisbon1

Lisszabon újratöltve

El nem tudom mondani, hogy milyen jó érzés az, amikor vadidegenek írnak rád, hogy bármikor mehetsz, sőt, ki is jönnek érted a reptérre, ha kell. Így én megnyugodtam, Zsigi akkor már 5 órája aludt rajtam (se inni, se wc-re kimenni nem tudtam, mivel én vigyáztam minden csomagunkra és a babakocsira, míg Zsiti a dühös tömegben próbálta átfoglaltatni a jegyünket), apjuk meg küzdött az elemekkel. Végül majdnem hajnal 2 lett, mire odaértünk a szállásadóinkhoz, akik széles mosollyal és egy saját kis szobával vártak minket. Másnap reggel együtt reggeliztünk és nyilvánvalóvá vált: amolyan szerelem első látásra hangulat alakult ki. Szuperjófej párnál sikerült meghúzni magunkat és annyira összebarátkoztunk, hogy végül ott is ragadtunk még két éjszakára.

Ha már úgy alakult, hogy Lisszabonra jutott újabb három napunk, akkor igyekeztünk azt kiélvezni és becéloztuk a város szerintünk egyik legkirályabb helyét az LX Factory-t. Ez az ipari területből átalakított művész- és szórakozónegyed tele van éttermekkel, kocsmákkal, galériákkal, sőt, még közösségi iroda is található itt. Napsütésben, tele fiatalokkal fogadott minket a hely, csak úgy pezsgett az élettől, pedig nem is este érkeztünk. Azért aki teheti, töltsön ott el egy forró nyári estét és kortyolgasson helyettem is valami jóféle kézműves sört, vagy egy finom pohár bort.

Lisbon3

A másik kedvenc helyünk az Estrela Bazilikánál található botanikus kert volt, erről is az újdonsült barátaink meséltek. Bár ahogy megérkeztünk, eleredt az eső, az tisztán látszódott, hogy a park tele van fával, madárral, meg focizó portugál kisgyerekekkel. Úgy éreztem magam, mint anno Darwinban a botanikus kertben, imádtam! Gyönyörűek a pálmák, az egzotikus virágok és a legnagyobb kedvencem a park közepén álló apró kis bódé, amely könyvtárként funkcionál! Aki Lisszabonban jár, ezt a parkot semmiképp se hagyja ki és maga a Bazilika is csodaszép, érdemes az oldalán lévő valamelyik kávézóban felhörpinteni egy feketét és csak gyönyörködni a kilátásban!

Életérzés portugál módra

A hét végére megkergült a város, ugyanis egyszerre látogatta meg az országot a Pápa, nyert a Benfica és a portugál énekes az Eurovíziós Dalfesztiválon. Ennek előszelét már péntek este lehetett érezni, zsizsegett Lisszabon. A barátaink elmentek egy galéria megnyitóra és egy koncertre, Zsiti is meglátogatott egy közeli kis sörfőzdét, mi meg Zsigmonddal rágyúrtunk szundiban a másnapi repülésre.

És el sem hiszitek, hogy mi történt ezután: a hetedik napon végre elrepültünk az Azori-szigetekre!

Azores1

Ha Lisszabonról szeretnétek érdekes, élvezetes (vigyázat, függőséget okoz!) beszámolókat olvasni, akkor szeretettel ajánlom az Always the sun nevű blogot! A Portugál kiruccanás 1. részét pedig itt olvashatjátok.

Nézd meg a legfrisebb videónkat:
fb
Hortobágyi Rántott Vombat

Csatlakozz hozzánk a Facebookon, ahol még több fotót és videót találsz a nagy utazásról.

Blog naptár

24252627282930
Új -Zélandi kalandok

Szereplők

O.: A lány, aki hátra hagyva régi életét új utakra lépett, hogy megnézze, ízlik-e neki a hortobágyi rántott vombat.

Á.: A hedonista útitárs.

NZ.: Új-Zéland

HK.: Hongkong

A kezdetek kezdetét pedig itt találod: