Látogatás a földi Paradicsomban – Azori-szigetek 2. rész

Tekintettel arra, hogy az egy hetes azori kiruccanásunk a lisszaboni reptér hibájából mindössze 3,5 naposra rövidült, így két teljes napunk maradt még kiélvezni a szikrázó (juhúúú!) azori napsütést. Nem csoda hát, hogy úgy örültem, mint a medve, aki először látja meg az árnyékát, mikor kinéztem a nappali óceánra nyíló ablakain.

Nem is vesztegettük az időnket, hiszen két napunk maradt, hogy mindent megnézzünk, amit csak tudunk. Márpedig gyerekkel az épp a fele annak, amit egyébként szeretnénk. Sebaj, a semminél így is jóval több volt: életreszóló szerelemhez pont elég.

Továbbra is azt a 4 napos azori itinert használtuk, amit egy helyi srác írt és szerintem a fő csapásvonalakhoz nagyon jó.

Azori30

Napsütésben Sao Miguel keleti partjainál

Az egyetlen teljes napsütéses napunkra a sziget keleti partját céloztuk be. Úgy gondoltuk, hogy elmegyünk egészen Nordeste-ig, amelytől nem messze található egy kedves világítótorony, amit mi nagyon szeretünk. Ráadásul a világítótorony mellett vízesés is zubog, így két szuper dologban is lehetett egyszerre gyönyörködni.

Odafelé az északi parton mentünk, utunkat végig hortenziák és páfrányok kísérték. Májusban különösen szép a sziget, bár ekkor még nincs strandidő, így ha valaki szezonban szeretne jönni, az mindenképp július és szeptember közé időzítsen. Októbertől már jóval olcsóbbak a repülőjegyek, és mivel télen is olyan 13-18 fok között mozog a hőmérséklet, így kis szerencsével teljesen kellemes időben fedezhetjük fel ezt a régiót.

Azori31

Az északi parton egyébként hasonló típusú kis települések váltogatják egymást, ettől tér el egy kicsit Nordeste, ahol már komolyabb mennyiségű turista buszt is láttunk megállni. Mi egy helyi kis kockás vendéglőben ebédeltünk, alig 6 euróért egy 2 fogásos ebédet üdítővel, ami nyugat-európai árakat tekintve igen baráti. Ráadásul valami helyi halat ettünk zöldséges raguval, így nem csak nagyon finom volt az ebédünk, de igen friss is. Mondjuk tény, hogy meglepetésként hatott, hogy mit kapunk, mivel senki nem tudta angolul elmagyarázni, hogy mit fogunk enni. Mindegy, egyszer élünk felkiáltással berendeltük. Gondoltuk, hogy ahol csak helyiek esznek, ott finom lehet a menü és nem tévedtünk.

Azori33

A másik kedvenc helyünk ezen a napon Lake Furnas volt, ahol egy elhagyatott gótikus kápolna áll, mögötte pedig egy botanikus kert található. Bár ez sem épp babakocsibarát hely volt, és az eső is rákezdett, még ebben az időben is látszódott, hogy állati nagy nyári hesszeléseket lehet itt nyomni a tó partját.

Azori34

Visszafelé a déli partszakasz felé vettük az irányt, így Ponta Delgada-t is útbaejtettük. Haligaliéktól tudjuk, hogy a szigetek fővárosa – túl azon, hogy egy meglepően modern és minden menő bolttal felszerelt plázával rendelkezik – állítólag elképesztően jó hely: tele cuki parkokkal, könyvtárral, mindenféle sportolási lehetőséggel és szuper éttermekkel. Sajnos erre már nem volt időnk, hogy alaposabban felfedezzük, de legközelebb biztosan alaposan bejárjuk ezt a városkát is.

Sete Cidades: a fénypont

A negyedik napra ütemeztük be a látogatásunk fénypontját, a Sete Cidades-t, ami a legszebb helyek egyike, ahol valaha jártam. Az itt fekvő tó (igazából ikertavak) egy alvó vulkán belsejében található és az az érdekessége, hogy az egyik fele zöldnek, a másik pedig kéknek látszódik. A két tavat mindössze egy keskeny kis út választja el. Napos időben fantasztikusan látványos a két tó közötti különbség, ha pedig rosszabb idő van, akkor az adja a hely egzotikumát, ahogy a kráter és a tavak ködbe burkolóznak.

Azori 35

A legenda szerint egyébként azért két különböző színű a tó, mert egyszer egy hercegkisasszony és egy pásztorlegény találkoztak és azonnal szerelembe estek egymás iránt. Szerelmük azonban nem bontakozhatott ki, mert szigorúan eltiltották egymástól őket. Így addig sírdogált a hercegkisasszony és a pásztorlegény, míg egyikük könnyeiből lett a zöld, másikukéból pedig a kék tó.

A környéken több tó is található egyébként és számos túraútvonal, de nem csak az egyes kilátókat izgalmas meglátogatni, hanem érdemes sétát tennünk a tavak körül is, illetve megnéznünk Sete Cicades bájos kis települését is. Én konkrétan annyira vártam ezt a helyszínt, hogy egész reggel tiszta görcsben voltam, aztán mikor végre felkaptattunk a kilátó tetejére, nem győztem nyelni a könnyeim. A háttérben az Atlanti-óceán, mögöttem két meseszép tó, körülöttünk fenyőerdő, páfrányok és pálmafák váltogatják egymást…nehéz ennél szebbet elképzelni.

Azori36

Mivel Zsitinek épp ekkor kellett lenyomnia két szkájpos interjút, így adtunk a digitális nomád létnek és ő konkrétan a kilátó tetejéről interjúztatott, miközben mi Zsigmonddal bejártuk a környéket. Innen aztán hazafelé vettük az irányt, útközben még megálltunk Mosteiros felé és tettem el némi homokmintát ebből a koromfekete talajból.

Sajnos délután már le kellett adnunk a kocsit, így végül Haligaliékkal tettünk egy kellemes napbúcsúztató sétát az óceánparton. Este pedig már csak meredten bámultunk ki a nappali ablakán. Néztük az eget, a csillagokat, hallgattuk a szél süvítését és a tenger morajlását. Melankólikusan zártam be a bőröndöket, mivel másnap hajnalban (fél 5 felé) jött értünk a taxi és indultunk a reptérre.

Azori38

Bár Új-Zéland óta is sokat utazgattam, most először fájt ennyire a szívem elköszönni egy helytől. De nem búcsúztam, csak egy ‘Viszlát hamarosan!’-nal köszöntem, hiszen nemsokára úgyis találkozunk újra: az Azori-szigetek és mi.

Az azori-szigeteki kirándulás első részét itt találod, a gyerekes utazgatásról készült képekért és történetekért pedig kövess minket Instán, illetve a Gyerekkel a nagyvilágban fb oldalon.

Nézd meg a legfrisebb videónkat:
fb
Hortobágyi Rántott Vombat

Csatlakozz hozzánk a Facebookon, ahol még több fotót és videót találsz a nagy utazásról.

Blog naptár

24252627282930
Új -Zélandi kalandok

Szereplők

O.: A lány, aki hátra hagyva régi életét új utakra lépett, hogy megnézze, ízlik-e neki a hortobágyi rántott vombat.

Á.: A hedonista útitárs.

NZ.: Új-Zéland

HK.: Hongkong

A kezdetek kezdetét pedig itt találod: